
ترس آمریکاییها از بی وای دی سی گل برقی 10 هزار دلاری
خودروی موردبحث که با نام مستعار مینی لامبورگینی هم شناخته میشود در آمریکا عرضه نخواهد شد اما خودروسازان آمریکایی نیز به آن توجه دارند. سی گل آنر ادیشن از باتریهای تیغهای خود بی وای دی استفاده میکند و امکان سفارش آن با باتریهای ۳۰ و ۳۸.۸ کیلووات ساعتی وجود دارد. باتری اول باعث ارائه شعاع حرکتی ۳۰۵ کیلومتری خواهد شد درحالیکه مدلهای مجهز به باتری بزرگتر با یکبار شارژ مسافت ۴۰۵ کیلومتری را طی میکنند. همچنین برای رساندن شارژ باتری از ۳۰ به ۸۰ درصد حدود نیم ساعت زمان لازم است. کابین بی وای دی سی گل آنر ادیشن خیلی ارزانقیمت به نظر نمیرسد و یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی چرخان جزو شاخصترین تجهیزات آن است. با وجود شبکه هوشمند دی لینک مشتریان میتوانند با خودرو برهمکنش داشته و به بازیهای ویدئویی بپردازند. بر اساس گزارش رسانههای چینی، سی گل با نام مستعار مینی لامبورگینی شناخته میشود چراکه مدیر طراحی آن آقای ولفگانگ ایگر است که قبلاً در لامبورگینی حضور داشته است. اما شاید موضوع مهمتر دراینباره به سوددهی سی گل مربوط باشد که نگرانی زیادی را برای رقبا در پی دارد. تری ویچوفسکی، مدیر اسبق جنرال موتورز و رئیس فعلی شرکت کرسافت گلوبال میگوید بی وای دی سی گل جدید میتواند زنگ خطری برای صنعت خودرو باشد. او خودروی برقی ارزانقیمت چینیها را یک رویداد قابلتوجه میداند و میگوید خودروسازان آمریکایی باید آماده رقابت با آن باشند. کرسافت که یک شرکت مشاوره مهندسی است تمامی بخشهای دیجیتالی و فیزیکی سی گل را بررسی کرده تا بداند مشتریان چگونه میتوانند راندمان آن را بهبود بخشند. این شرکت پس از بررسی محصول موردبحث فهمیده که سی گل طراحی ساده و کارایی دارد هرچند کرسافت با کیفیت و قابلیت اطمینان فراتر از حد انتظار مواجه شده است. ویچوفسکی دراینباره میگوید: