بررسی نيسان GT-R 2024: اوج مهندسی عملکرد و تکنولوژیs
بررسی نيسان GT-R 2024: اوج مهندسی عملکرد و تکنولوژی
نيسان GT-R، نماد مهندسی عملکرد بالا در برند نيسان، به طرز هیجانانگیزی موتور پرقدرت را با کنترل استثنایی و تکنولوژی مفید برای رانندگی روزمره ترکیب میکند. مدل 2024 GT-R با بهبودهای عمقی در عملکرد آیرودینامیک، بازگشت تریم خاص و بستههای موجود باز هم هیجانانگیزتر شده است.
مدلهای 2024 نيسان GT-R
مدل 2024 نيسان GT-R در سه نسخه ارائه میشود:
- GT-R Premium و T-spec® با 565 اسب بخار، که گزینهای وسوسهانگیز برای علاقهمندان به خودروهای سوپر اسپرت است.
- GT-R NISMO با 600 اسب بخار، که سطح عملکردی فوقالعادهتری را ارائه میدهد و طراحی مهندسی آن مستقیماً از کاربردهای مسابقات موتوراسپرت برداشت شده است.
مدلهای 2024 نيسان GT-R بهار 2023 در نمایندگیهای منتخب نيسان در ایالات متحده وارد میشود (مدل NISMO تابستان به بازار میآید).
رویکرد بیوقفه به عملکرد
تمام نسخههای نيسان GT-R 2024 به طور گستردهای بازنگری شدهاند تا نیروی آیرودینامیک را افزایش دهند و در عین حال درگ را کاهش دهند. این تغییرات شامل طراحی مجدد جلو و عقب خودرو، بهینهسازی کنارههای سپر، شکلهای تغییر یافته جلوپنجره و بالهای عقب است که عملکرد آیرودینامیک قابل توجهی را افزایش میدهد.
در مدل GT-R NISMO، طراحی جدید بال عقب بر روی ساپورتهای سبک "گردن قویی" قرار دارد. این بال با سطح تقریبی 10% بزرگتر و منحنی بهینهسازی شده برای کاهش درگ و افزایش نیروی آیرودینامیک طراحی شده است. همچنین، طراحیهای جدیدی در لبه جلو، دیفیوزر عقب و کاناردهای GT-R NISMO انجام شده است.
نسخههای ویژه و رنگهای میراثی
نسخه GT-R T-spec در مدل 2024 بازمیگردد و بر روی نسخه Premium با بسیاری از بهبودهای بصری و مکانیکی ساخته شده است. این شامل ترمزهای کربن-سرامیکی GT-R NISMO، رینگهای فورج شده 20 اینچی طلایی رنگ NISMO، و کنترل دینامیک خودرو تنظیم شده NISMO است. به علاوه، این نسخه با رنگهای ویژه Millennium Jade و Midnight Purple ارائه میشود که به رنگهای نمادین GT-R اشاره دارد.
همچنین، در مدل GT-R NISMO، پکیج نمایشی NISMO به تازگی در دسترس قرار گرفته است که شامل رینگهای 20 اینچی با جزئیات قرمز و یک پوشش شفاف خاص بر روی کاپوت کربن فیبر است.
مهندسی برای عملکرد
نيسان GT-R 2024 از موتور V6 3.8 لیتری، 24 سوپاپ، توئین توربوشارژ استفاده میکند که به طور دستی توسط تکنسینهای تاکومی مونتاژ میشود. این موتور که برای مدل 2020 اصلاح شده، دارای 565 اسب بخار و 467 پوند فوت گشتاور است و به سیستم اگزوز تیتانیومی استاندارد مجهز است.
سیستم چهارچرخ متحرک ATTESA ET-S، که به طور استاندارد بر روی GT-R قرار دارد، میتواند تقسیم گشتاور جلو به عقب را بسته به شرایط رانندگی تغییر دهد. گیربکس دو کلاچه 6 سرعته استاندارد در عقب نصب شده تا توزیع وزن خودرو بهینه شود.
سیستم تعلیق مستقل جلو و عقب GT-R با تنظیم دقیق به عملکرد دینامیک سواری و هندلینگ کمک میکند. شوکهای DampTronic بیلشتین® سه حالت قابل انتخاب برای تعلیق GT-R را ارائه میدهند: Normal، Comfort و R. این سه حالت به راننده اجازه میدهد تا راحتی رانندگی را با هندلینگ ورزشی ترکیب کند.
ویژگیهای داخلی ارتقاء یافته
داخلی GT-R با طراحی داشبورد "جریان افقی" و پوششهای چرم ناپا و صندلیهای سبک وزن خوشآمد میگوید. نسخه T-spec با طراحی داخلی منحصر به فرد و پوششهای رنگی تیره Mori Green و ترکیب چرم نیمه-آنلاین و جیر برای صندلیهای جلو به کار رفته است.
سیستم اطلاعاتی-سرگرمی NissanConnect® با نمایشگر 8 اینچی لمسی شامل Apple CarPlay®، سیستم ناوبری نيسان، Bluetooth®، HD Radio و سایر امکانات است. این نمایشگر همچنین دادههای خاص GT-R را نمایش میدهد.
NISMO: عملکرد پیشرفته مشتق شده از مسابقات
برای رانندگانی که به دنبال سطح بالاتری از توانایی هستند، مدل GT-R NISMO نسخهای افراطیتر از GT-R است. این مدل علاوه بر بهبودهای آیرودینامیکی، از دیفرانسیل محدودکننده جلو بهرهبرداری میکند. نيسان GT-R NISMO با قدرت 600 اسب بخار و 481 پوند فوت گشتاور، با عملکرد بهبودیافته و استفاده از اجزای سبک کربن فیبر، عملکرد برجستهای را ارائه میدهد.
GT-R NISMO با ترمزهای بزرگتر کربن-سرامیکی، پانلهای بدنه کربن فیبر و صندلیهای Recaro® شامل تزئینات قرمز و چرمی بهبود یافته است.